لیست 11 افزونه برتر سئو وردپرس و آن دسته از افزونه سئو وردپرس که می تواند در بهبود رتبه سایت به شما کمک کند را در این مقاله از سرزمین سایت آماده کرده ایم تا با خیالی آسوده بهترین انتخاب را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.

افزونه سئو وردپرس چیست؟

دسته ای از افزونه های وردپرس که جهت کمک در بهبود رتبه سئو سایت آماده شده اند را افزونه های سئو می نامند. این افزونه ها هر کدام با امکانات خاص و مشخصی ما را در انجام کار هایی مثل تعیین استراتژی های سئو ، انتخاب کلمه کلیدی مناسب ، نوشتن مقاله بهینه برای سئو و… یاری می کنند.

با توجه به امکانات ، سرعت عمل ، کارآیی و چندین شاخصه های دیگر ، می توانیم افزونه های سئو وردپرس را رتبه بندی کنیم. در این مقاله افزونه هایی که بر اساس این شاخصه ها بهتر بودند به شما معرفی شده است.

تاثیر افزونه ها در سئو سایت

یکی از باور های اشتباه عموم مردم این است که افزونه های سئو ، تمام کار های سئو سایت را انجام می دهند و با نصب یک افزونه سئو ، در سایت معجزه رخ خواهد داد! در حالی که اصلا اینطور نیست.

افزونه های سئو تنها می توانند برخی از اعمالی که برای بهینه شدن سئو سایت ما لازم است را انجام دهند، کار اصلی و گام اصلی را سئو کار انجام می دهد. افزونه های سئو می توانند با ارائه چک لیست بهبود سئو صفحات و مقالات ، یافتن کلمات کلیدی پر جست و جو ، ساخت تگ های meta ، ساخت نقشه سایت و… به شما کمک کنند. اما وظیفه نوشتن مقاله خوب ، لینکسازی و سایر استراتژی های سئو بعهده خود شما است.

بهترین افزونه های سئو سال 2022

در میان تمامی افزونه های محبوب و برتر ، چند افزونه وردپرس هستند که می توانند عنوان “بهترین افزونه سئو” را از آن خود کنند. هر کدام از این افزونه ها ویژگی های خاصی دارند که ممکن است به دلیل آن ویژگی ها شما یکی از آنها را انتخاب کنید. من افزونه رنک مث (Rank Math) و افزونه یوآست سئو (yoast seo) را به دلیل امکانات ویژه و بر اساس منابع معتبر ، بعنوان بهترین افزونه های سئو سال 2022 معرفی می کنم.

11 افزونه برتر سئو وردپرس

افزونه یوآست سئو

1. یوآست سئو (Yoast SEO)

یوآست سئو سال هاست بعنوان یکی از محبوبترین افزونه های سئو وردپرس و یکی از پرامکانات ترین ها و دارای چندین افزونه جانبی برای امکانات بیشتر ، دارای میلیون ها دانلود و چندین هزار مخاطب راضی است. شما با کمک افزونه یوآست سئو می توانید از امکانات جذابی مانند تعیین توضیحات متا و عناوین ، تعیین کلمه کلیدی و پیشنهاد برای بهبود رتبه سئو استفاده کنید.

نسخه رایگان افزونه یوآست سئو به تنهایی کافیست اما امکاناتی که نسخه پرو یوآست سئو دارد موجب به تهیه نسخه پرو توسط چند هزار کاربر شده است.

افزونه ای مفید بود
افزونه ای مفید بود
@xoex4
Read More
این راه حل فوق العاده سئو است. با تشکر از توسعه دهنده برای چنین افزونه مفیدش.
وحشتناک!
وحشتناک!
@narubi
Read More
یک آگهی اسپم درست در کنار دکمه انتشار پست وجود دارد که شما را مجبور به خرید نسخه پریمیوم می کند. به نظر می رسد یک خطای php است و به طور کامل طرح ویرایشگر را از بین می برد. شرم بر شما!
بهترین افزونه سئو
بهترین افزونه سئو
@hullukettu
Read More
بهترین افزونه سئو، عملکردی باورنکردنی را ارائه می دهد!
تنظیم آسان کلمه کلیدی
تنظیم آسان کلمه کلیدی
@aeolian
Read More
تنظیم کلمه کلیدی برای هر صفحه و پست بسیار آسان است.
Previous
Next
افزونه رنک مث

2.رنک مث (Rank Math)

افزونه رنک مث جزو محبوبترین افزونه های سئو رایگان بود که به تازگی از نسخه پرو خود نیز پرده برداری کرد. این افزونه هم اکنون جزو محبوبترین افزونه های سئو وردپرس است که نسخه رایگان آن امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد.

از امکانات رنک مث می توان به ادغام با اسنیپت ها ، تعیین متای صفحات ، ادغام با سرچ کنسول گوگل ، تحلیل گر سئو سایت ، تنظیمات پیشرفته و قابلیت سفارشی سازی بالا و… اشاره کرد.

ایده آل برای آنچه من نیاز دارم
ایده آل برای آنچه من نیاز دارم
@k2lunivers
Read More
کارش خوبه
بسیار ناامید کننده
بسیار ناامید کننده
@langos2022
Read More
تنظیمات سایت من را به هم ریخت. اصلا دوست نداشتم.
خدمات مشتری عالی و ابزارهای قدرتمند
خدمات مشتری عالی و ابزارهای قدرتمند
@ecoeye
Read More
مرکز راهنمایی آنها عالی است و آنها همیشه کار درستی انجام می دهند.
تنظیمات عالی با ویژگی های اضافی
تنظیمات عالی با ویژگی های اضافی
@mankhdutta
Read More
پنج ستاره است!
استفاده بسیار آسان
استفاده بسیار آسان
@07tail
Read More
برای کاربر بسیار ساده تر است.
Previous
Next
افزونه سئو پرس

3. سئو پرس (SEOPress)

افزونه سئو پرس یک افزونه ساده و در عین حال دارای امکانات مورد انتظار از یک افزونه سئو  است. این افزونه نیز مانند افزونه یوآست و رنک مث جزو افزونه های محبوب و در دسته بهترین افزونه های سئو سال 2022 قرار می گیرد.

نسخه رایگان این افزونه در مخزن وردپرس دارای تعداد نصب بالا و بروزرسانی های منظم است که از نقاط قوت سئو پرس است.

از امکانات سئو پرس می توان به ویرایش عنوان توضیحات سئو ، ابزار شبکه های اجتماعی ، اتصال به گوگل آنالیتیکس و تعیین آدرس کانونیکال اشاره کرد.

بهترین افزونه سئو!
بهترین افزونه سئو!
@cangulo
Read More
من از SEOPress در وب‌سایت تمام مشتریانم استفاده می‌کنم، و این افزونه سئو برتر است!
عالی
عالی
@spogya49ila
Read More
برای این فرصت از شما متشکرم! من خوشحالم.
بهترین افزونه SEO تا کنون
بهترین افزونه SEO تا کنون
@angelarbeasley
Read More
قطعا به رتبه بندی سئو سایت من کمک کرد و استفاده از آن آسان بود. با تشکر
خوبه ولی یکم بیشتر
خوبه ولی یکم بیشتر
@blackeater
Read More
خوب است. من از یک افزونه دیگر به سئو پرس نقل مکان کرده ام.
افزونه خوبی است اما پیکربندی آن سخت است
افزونه خوبی است اما پیکربندی آن سخت است
@sumt7
Read More
افزونه خوبی است اما برخی از ویژگی های افزونه های دیگر مانند یوآست سئو را ندارد.
Previous
Next

پیشنهاد

یادگیری 0 تا 100 وردپرس + پروژه آموزشی در دوره سلطان وردپرس (کاملا رایگان)

افزونه بسته سئو وردپرس

4. بسته سئو وردپرس (All in One SEO Pack)

افزونه بسته سئو وردپرس یکی از پر نصب ترین و شاخص ترین افزونه های سئو وردپرس است که با چند میلیون نصب فعال طرفداران خاص خود را دارد. افزونه آل این وان سئو پک یکی از قدیمی ترین افزونه های سئو وردپرس است.

سئو خودکار عنوان صفحات ، توضیحات متا ، تنظیمات حرفه ای و پیشرفته ، پشتیبانی از Google Analytics ، پشتیبانی از Google AMP و رابط کاربری آسان برخی از ویژگی های این افزونه هستند. اما باید دید هم اکنون با وجود رقبای قدرتمندی مانند یوآست و رنک مث ، آیا all in one seo pack هنوز حرفی برای گفتن دارد یا خیر؟

افزونه پرمیوم سئو پک

5. بسته سئو حرفه ای (Premium SEO Pack)

افزونه بسته سئو حرفه ای دارای امکانات بسیار زیاد و امکانات جانبی جذابی است که آن را به یکی از افزونه های حرفه ای در این لیست تبدیل کرده است. این افزونه علاوه بر امکانات سئو مورد نیاز مانند ساخت نقشه سایت و سئو لوکال (سئو محلی) امکاناتی مانند بهینه سازی سرعت لود سایت ، بهینه سازی حجمی و ستاره دار کردن مطالب در گوگل را نیز به شما ارائه می کند.

افزونه WP Meta SEO

6. متا سئو وردپرس (WP Meta SEO)

افزونه متا سئو هم اکنون حدود 20 هزار نصب فعال در وردپرس دارد. مزیت مهم این افزونه ، پردازش انبوه سئو است. یعنی می توانید با کمک این افزونه ، چندین صفحه را به صورت همزمان برای سئو بهینه کنید.

برخی از امکانات افزونه متا سئو: ویرایش گروهی متا ، تغییر اندازه ابعاد تصاویر و تحلیل محتوا برای سئو.

افزونه SQUIRRLY

7. SEO SQUIRRLY

افزونه SEO SQUIRRLY یک افزونه کاربردی و عالی برای افزادی که تخصصی در سئو ندارند می باشد. چون SEO SQUIRRLY یک دستیار سئو قدرتمند برای شما است. به ادعای توسعه دهندگان افزونه این افزونه می تواند کمک بسیار زیادی برای کسب رتبه های برتر گوگل به شما بکند.

از امکانات افزونه می توان به تحلیل خوانایی صفحه ، بررسی رتبه گوگل و آمار مربوط به سئو اشاره کرد.

افزونه Structured Content

8. محتوای ساختار یافته (Structured Content)

افزونه Structured Content یکی از ساده ترین راه ها برای پیاده سازی قسمت سوالات متداول برای سئو صفحاتتان است. گوگل به تازگی قسمتی را تحت عنوان سوالات متداول به نتایج جست و جو افزوده است که با کمک این افزونه به راحتی می توانید این قسمت را برای صفحاتتان ایجاد کنید.

افزونه alt خودکار تصاویر

9. alt خودکار تصاویر (Automatic Image Alt Attributes)

ویژگی alt برای سئو تصاویر بسیار مهم است. در تعریفی بسیار ساده می توانیم alt را یک شرح مختصر و یک متن جایگزین برای تصاویر بنامیم. افزونه Automatic Image Alt Attributes به صورت خودکار متن جایگزین (alt) را برای تصاویر تعیین می کند در نتیجه به مدیریت وقت شما و هدر نرفتن وقت برای افزودن alt به تصاویر کمک شایانی می کند.

افزونه Rock Convert

10. Rock Convert

درج CTA و بنرها در سراسر محتوای شما ممکن است زمان زیادی ببرد. با در نظر گرفتن این موضوع، Rock Convert یک راه حل متمرکز بر قرار دادن خودکار این عناصر در مقالات شما است. با کمک راک کانورت می توانید عملا در زمان صرفه جویی کرده و نرخ تبدیل صفحات خود را افزایش دهید.

11. جست و جو گر لینک شکسته (Broken Link Checker)

لینک های شکسته تاثیر قابل توجهی بر سئوی سایت دارند، لینک های شکسته باعث کاهش توانایی موتور های جست و جو در ردیابی سایت شما شده و در کل تاثیر بدی روی خوانندگان مطالب سایت می گذارند.

افزونه Broken Link Checker به شما کمک می کند لینک های شکسته سایتتان را پیدا کنید تا بتوانید آنها را اصلاح کنید. علاوه بر این ، افزونه جست و جو گر لینک شکسته بزرگی و تعداد بالای صفحات سایتتان برایش اهمیتی ندارد و به راحتی لینک های شکسته را ردیابی می کند.

جمع بندی

همانطور که پیشتر گفته شد ، افزونه های تنها می توانند بعنوان دستیار سئو سایت ما باشند و اصل بهینه سازی سئو و کسب رتبه سئو، توسط سئو کار و بر اساس استراتژی های او انجام می شود.

در میان تمامی افزونه های معرفی شده ، پیشنهاد من افزونه رنک مث و یوآست سئو است که می توانید با مراجعه به توضیحات مربوط به هر کدام از این افزونه ها در سایت های ارائه دهنده ، اطلاعات کاملتری در خصوص آنها کسب کنید. برای آگاهی از بهترین افزونه ها در حوضه های دیگر پیشنهاد می کنم سری به مقاله بهترین افزونه وردپرس در سال 2022 بزنید.